Workshop: Het goede gesprek - aan de slag met je team! (Utrecht)
Als zorgverlener voer je veel gesprekken met cliënten en naasten. Vaak zijn dat leuke gesprekken over bijvoorbeeld hobby’s of over welk eten de cliënt lekker vindt. Maar je moet ook met cliënten en hun naasten praten over hoe zij zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven en het gebruik van hulpmiddelen daarvoor. Of met naasten over welke zorg zij uit zouden willen voeren.
GespreksvoeringJe moet een account hebben om je in te schrijven.
Deelname aan een bijeenkomst van VKI kost jou niets, maar jouw (aangesloten) organisatie wel! Ga dus zorgvuldig om met je reservering.
Deel met een collega
Goede gesprekken zijn niet altijd gemakkelijke gesprekken. Cliënten en naasten vinden soms dat ze er ‘recht’ op hebben dat jij hen verzorgt. Soms zijn ze ook al lang in zorg en zijn ze daar aan gewend. Je loopt dus tegen weerstand aan. Hoe werk je op een goede manier samen met je cliënt en zijn naaste? Hoe kun je weerstand voorkomen of hoe ga je daar mee om?
Om met je team met deze vragen aan de slag te gaan ontwikkelt VKI momenteel het lespakket ‘Het goede gesprek’. In dit lespakket vind je binnenkort allerlei oefeningen die je met je team kunt doen. Over passende zorg bijvoorbeeld of hoe je door open vragen te stellen het gesprek beter laat verlopen.
Wil je met je team aan de slag met dit lespakket? Schrijf je dan in voor de workshop ‘Het goede gesprek: aan de slag met je team! Trainer Linda Bos leert je hoe je het lespakket in je team kunt gebruiken. Je krijgt natuurlijk het lespakket ook mee!

Trainer
Linda Bos (Bos in de Zorg) is trainer, coach en adviseur in de zorg, waar ze eerder jaren als zorgprofessional heeft gewerkt. Linda zegt zelf over haar drijfveren: 'Leren & verbeteren, daar wil ik mee bezig zijn. Werken met professionals en teams in zorgorganisaties en deze helpen om alles uit zichzelf en hun teams te halen. Niet alleen omdat zij daardoor beter worden in hun vak en meer voldoening en werkplezier ervaren, maar vooral voor blije cliënten'.