Workshop: Van goed gesprek naar passende zorg

Goede gesprekken voeren is niet altijd makkelijk. Soms verwachten cliënten en naasten dat jij alles voor hen regelt, of zijn ze al gewend aan de manier waarop zorg al jaren gaat. Dat kan weerstand oproepen. Hoe zorg jij dat samenwerking soepel verloopt? Hoe kun je weerstand voorkomen, en wat doe je als die toch opduikt? Tijdens deze workshop krijg jij praktische handvatten om gesprekken met cliënten en naasten constructief en effectief te voeren.

Inschrijven

Je moet een account hebben om je in te schrijven.

do 4 jun. 13:30 - 17:00
Rotterdam

Duur van de bijeenkomst: 3,5 uur
Type bijeenkomst: Workshop
Maximum aantal plaatsen: 15
Accreditatiepunten: 3
Doelgroep: (Wijk-)verpleegkundige, Manager/teamleider, Kwaliteitsverpleegkundige

Deelname aan een bijeenkomst van VKI kost jou niets, maar jouw (aangesloten) organisatie wel! Ga dus zorgvuldig om met je reservering.


Deel met een collega

Informatie

Wil jij met je team aan de slag om gesprekken met cliënten nog beter te laten verlopen? Met het Doe het samen-leerpakket ‘Van goed gesprek naar passende zorg’ van VKI kan dat! Het lespakket staat vol oefeningen die je direct met je collega’s kunt doen, bijvoorbeeld over passende zorg of hoe je met open vragen het gesprek beter laat verlopen.

Je hoeft geen teamleider te zijn om mee te doen: deze workshop is speciaal voor zorgprofessionals die hun kennis willen delen met hun naaste collega’s.

Trainer Linda Bos laat je zien hoe je het leerpakket effectief in jouw team kunt gebruiken. En natuurlijk krijg je het leerpakket mee, zodat je er meteen in de praktijk mee aan de slag kunt. De workshop en het leerpakket zijn vooral geschikt voor (wijk-)verpleegkundigen, kwaliteitsverpleegkundigen en natuurlijk ook voor managers/teamleiders.

Programma volgt later

Trainer

Linda Bos (Bos in de Zorg) is trainer, coach en adviseur in de zorg en heeft zelf jarenlang als zorgprofessional gewerkt. Haar drijfveer is het begeleiden van professionals en teams om het beste uit zichzelf en hun team te halen. Haar focus ligt op leren & verbeteren, zodat zorgprofessionals niet alleen beter worden in hun vak en meer voldoening en werkplezier ervaren, maar vooral ook bijdragen aan blije cliënten.